10-те най-бързи влака в света за 2017 г.

Още с изобретяването на първите жп линии човекът започва да се стреми да подобри комфорта и скоростта на движение. Железопътният превоз е една добра алтернатива на автомобилния за преодоляване на големи разстояния. Влаковете и релсовите пътища са претърпели различни трансформации и подобрения, но като цяло принципът им на действие си остава същият.

Източник: Top10r.ru

Вижте най-бързите влакове в света през 2017 г.:

10. ICE V – Германия

ICE V

Освен, че е популярен като междуградски транспорт под името „Интер сити“, ICE V е считан за един от най-високоскоростните влакове в света. Този влак е бил направен с цел скоростно предвижване из цяла Европа. През 1988 г. ICE V постига забележителната скорост от 406.9 км/ч. Но в действителност тези му скоростни възможности не се използват, тъй като е предназначен за междуградско предвижване на хората, където се изисква най-вече сигурност и комфорт.

9. Transrapid 06 – Германия

Transrapid-06

За разлика от обичайните влакове, Transrapid 06 не използва обикновени колела, а силни магнитни полета, които дават възможност да се развиват големи скорости, равномерно и гладко движение и комфортно пътуване. Този влак е от много стара серия Transrapid, произведени още през 1987 година. По време на тестовете влакът достига скорост 412.6 км/ч. В момента в Германия, която е една от първите страни производителки на влакове, не се използват машини Transrapid. Но се планира разработване на линии от мюнхенското летище до централната жп гара.

8. Aerotrain – Франция

Aerotrain_1950's_stylin'

Може би е трудно за вярване, но работите по този елегантен влак започват още през 50-те години на миналия век. При него не се използват магнити и обикновени колела, а пневматично окачване и голям високоскоростен двигател, които позволяват големи скорости (еднорелсов влак на въздушна възглавница). По време на тестването през 1974 г. на права отсечка от 18 километра Aerotrain развива скорост от 430,2 км/ч. Очакванията за комфортно пътуване обаче не се оправдават и вместо да се смекчат вибрациите при пътуване, се получава обратният ефект. През 1993 г. тази жп линия е разрушена.

7. MLU002N – Япония

MLU002N

При него са използвани сложни технологии, включително магнити, дискови спирачки. Всичко е съчетано така, че позволява плавно и бързо движение. MLU002N е произведен през 1994 г. и може да достига скорост до 432 км/ч. Това е тестови модел и в момента не се използва за превоз на хора, но пък е база за японските експерти при създаването на нови високоскоростни влакове с максимална степен на комфорт.

6. Shinkansen – Япония

Shinkansen

Shinkansen е най-популярен като влак-куршум (влак-стрела), използва се основно за превоз на пътници в големите населени места на Япония. Пътуващите имат възможност бързо и удобно да се преместят от точка А до точка Б. Пътят от Осака до Токио с Shinkansen отнема два часа, докато с обикновен влак е около седем. Този влак е създаден още през 1996 г., може да развие скорост 443 км/ч, но с оглед безопасността се използва средна скорост от около 300 км/ч.

5. Transrapid 07 – Германия

Transrapid 07

Изпитателният модел Transrapid 07 е създаден, за да осигури бързо пътуване между Берлин и Хамбург, но политически и икономически промени в страната не позволяват той да влезе в експлоатация. Независимо от това, този магнитен влак показва своите способности през 1994 г. като достига скорост от 450 км/ч.

4. Transrapid 08 – Китай

Transrapid-08-640x426

В периода, когато германските производители отхвърлят схемата на влак с магнитно окачване, китайците инвестират в него и създават свой собствен, който се явява един от най-пъргавите влакове в света. Transrapid 08 е най-популярен като Шанхайския МАГВЕЛ. Способен е да достигне скорост от 502 километра в час. На този етап трасето на Трансрапид Шанхай e първото комерсиално използване на Трансрапид системата. То е с дължина 31 километра и свързва центъра на Шанхай с летище Пудонг. Не е особено изгодна икономически инвестиция, тъй като поради кратките разстояния между спирките, не може да използва ефективно възможностите си.

3. ML-500R – Япония

ML-500R

Един от първите прототипи, внедрени в Япония за тестване на възможността за магнитно окачване на високоскоростни влакове. Преди него такава влакова композиция никога не е използвана като обществен транспорт. Този влак е основа, върху която се създават другите високоскоростни влакове в Япония. През 1980 г. по време на изпитателните тестове достига скорост 518 км/ч.

2. TGV – Франция

TGV

TGV е голям влак, благодарение на който френски експерти доказват, че фрикционните сили не са най-големият проблем и се решават не само с помощта на магнитно окачване. Те правят един много успешен експеримент, създавайки бърз влак, който има колела и се движи по обикновените железопътни линии, но в същото време развива скорост, по-висока от тази на влаковете с магнитно окачване. Средната му скорост на движение е 320 км/ч, но композицията може да се ускори до 575,8 км/ч. Това е най-бързият влак на колела, създаден някога. Използва се за транспортиране на пътници в над 150 направления, включително и международни.

1. MLX 01 – Япония

MLX 01

Ето го и най-бързият влак в света. MLX 01 прилага нови технологии за магнитно окачване и магнитна левитация. Съвсем скоро той може скоро да се превърне във водещ сред японските влакове и да замени досега използваните. MLX 01 несъмнено е най-бързият влак в света. Може да достигне максимална скорост от 584 км/ч. Състои се от три вагона и за първи път развива такава рекордна скорост. В допълнение предоставя на пътниците учудващо луксозна обстановка.