10 най-силни марки в света за 2016 г.

Американската консултантска компания „Brand Finance“ издаде тазгодишната си класация на най-силните марки в света. Датският бранд играчки „Lego“ оглавява списъка. „Google“ е водещият технологичен бранд в света, надминавайки миналогодишния водещ Apple.
Списъкът на най-мощните брандове е съставен след оценка на финансовата стойност на съответните компании за 2016 г., като е взето предвид кога тази стойност е подпомогната в най-висока степен от маркетинга.

Източник: Мениджър.NEWS

Вижте водещите 10 марки:

10. McKinsey & Co.

McKinsey & Co. logo

Сила на бранда: 92.7
Стойност на бранда: $4.3 млрд.

McKinsey е глобална консултантска мрежа от над 10 000 служители и 2000 изследователи, има 1400 партньори. Бивши нейни служители станаха шефове в големи фирми като Boeing, Vodafone, Credit Suisse.

9. Johnson & Johnson

Johnson & Johnson logo

Сила на бранда: 90.1
Стойност на бранда: $9,1 млрд.

Компанията сключи споразумение за изкупуване на биотехнологичната фирма „Actelion“ за $30 млрд. през 2016 г.

8. Pricewaterhouse Coopers

Pricewaterhouse Coopers

Сила на бранда: 90.9
Стойност на бранда: $18.5 млрд.

Консултантската фирма има 21 000 служители в 64 офиса по света. През 2016 г. тя разширява дейността си до технологично договаряни сделки и употреба на виртуална реалност.

7. NBC

NBC

Сила на бранда: 91.3
Стойност на бранда: $13.7 млрд.

Миналата година 26.7 млн. души гледаха Летните олимпийски игри по тази телевизия. Телевизионната мрежа в САЩ получи 1 млрд. долара от продажби на реклама. Тя кандидатства за излъчване в страната на Олимпиадите до 2032 г.

6. Disney

Disney

Сила на бранда: 91.3
Стойност на бранда: $34.4 млрд.

Тя откри най-големия в света Дисниленд парк в Шанхай през 2016 г., а филмите ѝ от „Междузвездни войни“ надхвърлиха очакванията.

5. Visa

visa logo

Сила на бранда: 91.5
Стойност на бранда: $20.6 млрд.

Компанията за финансови услуги има 81% ръст на бранд-стойността, като основните ѝ пазари се движат към развитие като общества на електронните трансакции.

4. Ferrari

Ferrari

Сила на бранда: 91.9
Стойност на бранда: $6.1 млрд.

Автомобилният производител завърши 2015 г. с първично публично предлагане, а 2016 за него бе годината с най-много продажби на спортните му коли. Продадени са 8014 автомобила. Печалбите се покачват с 116 млн. до 432 млн. долара.

3. Nike

Nike

Сила на бранда: 92.1
Стойност на бранда: $31.7 млрд.

Спортният бранд имаше по-трудна финансова година през 2016, с натиск от конкуренцията „Under Armour“ и „Adidas“. Но се изправи срещу нея с пускането на пазара на нови продукти като самозавързващи се спортни обувки и нарастващи рекламни отношения със звезди като Леброн Джеймс, който подписа с него доживотен рекламен договор и Кристиано Роналдо, който се смята, че е получил 1 млрд. от „Nike’ за реклама.

2. Google

Google

Сила на бранда: 92.1
Стойност на бранда: $109.4 млрд.

Технологичната компания става най-силният бранд в сектора си след покачване на рекламните приходи през миналата година с 20%. Тя работи за развитие на изкуствен интелект за потребителите и виртуална реалност, наред със стартирането на телефоните си „Pixel“, домашните колони „Google Home“ и „Daydream VR“.

1. Lego

Lego

Сила на бранда: 92.7
Стойност на бранда: $7.5 млрд.

След като беше близо до фалит през 2000 г., датският бранд за играчки сега е най-силният в света. Той се изкачва до най-високото място в изследването на „BrandFinance“ по ключови показатели като маркетинговите инвестиции в него, потребителската лоялност, разпознаваемостта по света, промоциите, удовлетвореността на служителите, корпоративната репутация.