Първият круизен кораб в света

Prinzessin Victoria Luise 010

Първият кораб в света, построен специално за круизи, се нарича „SS Prinzessin Victoria Luise“ и е пуснат в експлоатация на 29 юни 1900 година.

За съжаление животът на този плавателен съд е доста кратък – едва 6 години, тъй като се разбива край бреговете на Ямайка на 16 декември 1906 г.

orig

„Prinzessin Victoria Luise“ е доста впечатляващо за времето си, а и до днес творение. За разлика от търговските кораби, този прилича повече на много луксозна яхта. Разполага със 120 първокласни каюти, библиотека, спортна зала и много други удобства и глезотии за пасажерите. Интериорният дизайн е одобрен лично от германския император.

orig (3) orig (1)

Идеята за построяването на „Prinzessin Victoria Luise“ хрумва на германския корабен магнат Алберт Балин. Поводът е безполезният престой в пристанището през зимния сезон на най-големия и представителен океански лайнер на компанията му „Аугуста Виктория“, поради предпочитанията на хората да пътуват през Северния Атлантик в топлата част на годината. За да поправи това, Алберт Балин изпраща „Augusta Victoria“ на 58-дневно „пътешествие за удоволствие“ от Германия през Средиземно море до Ориента. В пътуването са включени добре организирани екскурзии на брега и в пристанищата по маршрута. Този експеримент има огромен успех и в резултат се появява концепцията за „плаващ хотел“. „Augusta Victoria“ обаче не разполага с достатъчно удобства за дълги пътешествия по море и това става причина за появата на специализирания круизен кораб „Prinzessin Victoria Luise“.

Технически погледнато, „Augusta Victoria“ е първият кораб, който се отправя на круиз, но „Prinzessin Victoria Luise“ е първият кораб, построен специално за круиз.

Шест години след пускането ѝ на вода, „Prinzessin Victoria Luise“ е на круиз в Западна Индия. През нощта на 16 декември корабът се опитва да влезе в пристанището на Кингстън, Ямяйка. Капитанът обърква фаровете и насочва кораба с голяма скорост към брега. В 21,30 часа той се удря и се качва върху скалите. Осъзнавайки грешката си, капитанът се прибира в каютата си и се самоубива. Няколко месеца по-късно съдът го признава за виновен за проявена небрежност. За щастие пътниците са спасени, но корабът не подлежи на поправка заради силните повреди и е обявен за пълна загуба.

orig (2)

За поколенията остава загадка какви съкровища се крият на дъното на океана след това корабокрушение. Мнозина са опитват да разкрият тайната на „Prinzessin Victoria Luise“, но поне засега безуспешно.