Несъществуващ ресторант – № 1 в Лондон

Бараката1

За няколко месеца един лондонски ресторант се изкачи от последното до първото място в класацията за най-добри заведения според известния туристически сайт TripAdwisor. В това нямаше да има нищо чудно, ако ресторантът наистина съществуваше.

Идеята за този експеримент хрумва на журналиста Уба Бътлър, който дълги години изкарва прехраната си, като пише фалшиви отзиви за различни ресторанти. Собствениците на тези заведения му плащат около 10 паунда, за да пише позитивни коментари, макар Уба никога да не ги е посещавал. Така го завладява мисълта за този бизнес и как той се крепи на репутация, която в крайна сметка се оказва фалшива.

Един ден, докато си седи в бараката, в която живее, си задава въпроса – възможен ли е несъществуващ ресторант. Може би това е мястото, което ще се превърне в сензация, казва си той. С помощта на фалшиви коментари, малко мистика и доза глупост той си поставя за цел да превърне дома си в най-търсения ресторант в Лондон.

Регистрира телефонен номер, на който да отговаря „Бараката в Дълуич“ („The Shed of Dulwich“), както и адрес – улицата, на която живее. А в описанието пише, че е заведение, в което посещенията са само с предварителна резервация. Прави сайт, а в менюто ястията носят имената на различни настроения. Така например под „похот“ клиентите трябва да очакват заешки бъбреци с препечена филийка, а под „щастие“ – печена риба треска с шампанско и мед. Публикува и снимки, които на пръв поглед показват изискани ястия, а всъщност са направени от пяна за бръснене, гъба за чистене, таблетки за миялна машина, боя. Попълва документите за вписване в TripAdvisor и не след дълго получава имейл, с който му съобщават, че ресторантът му ще бъде показван на тяхната страница.

В началото „Бараката“ е на 18 149-то място в класацията на заведенията в Лондон. Така че идва времето за писането на фалшивите отзиви – в това включва и близки и познати. Не след дълго ресторантът му се изкачва в топ 10 000, телефонът започва да звъни със заявки за резервации, имейлът е пълен със запитвания дали има свободни места. До края на август 2017 г., няколко месеца след регистрацията на „Бараката“, тя се изкачва на 156-то място.

Изведнъж различни фирми започват да пращат на Бътлър да тества техни продукти безплатно, хора търсят работа в заведението му, пиар агенция предлага услугите си за реклама. До зимата ресторантът е вече 30-ти в класацията за Лондон.

Уба често среща хора около дома си, които го питат дали знае къде е известното заведение. Той получава имейли, обаждания от хора от цял свят – всички искат да тестват „Бараката“. На 1 ноември 2017 г. Уба влиза онлайн и какво да види – „Бараката в Дълуич“ е посочен за най-добрия ресторант.

„След като го направих наистина, си помислих, че е време да направя само още едно нещо – да го направя истинско“, разказва Уба. Така решава да отвори ресторанта си – ще сервира реална храна на истински хора един единствен път. Купува от магазина полуготова храна за 20-имата си клиенти. От тях половината са негови познати, които ще казват колко вкусно им е всичко. Негов приятел приготвя храната, а приятелка сервира ястията. Клиентите пристигат. Уба ги моли да сложат превръзки на очите си, те се съгласяват, след това са настанени на покрива на бараката, , в която той живее.

„Чувам звуците от кухнята“ – казва една от клиентките, която дълго чака да посети мистичното заведение. Изглежда, че на хората всичко им харесва. А повечето дори искат да дойдат отново.

„Бараката“ е премахната от страниците на TripAdvisor, след като Бътлър търси коментар от там за статията, която иска да публикува след направения експеримент.

Източник: 24 часа