Най-маневреният автомобил в света
Френският дизайнер Филип Шарбоно става известен със създаването на Renault 16, който става „Автомобил на годината“ през 1966 г. и печели редица други престижни награди. Една от основните причини за това е, че Renault 16 става първият сериен хечбек в света, т.е. Шарбоно измисля съвсем нов тип каросерия. Но той не спира дотук…
Почти 30 години по-късно, през 1992 г., Филип Шарбоно – вече доста по-възрастен, отново се превръща в герой за медиите, отразяващи новостите в автомобилостроенето. На автомобилното изложение в Париж през същата година той представя напълно невъзможната концепция за автомобил – Ellipsis.
Основната идея на този автомобил е в разположениято на гумите – две отстрани и две – като при мотоциклет – отпред и отзад. Тази схема позволява той да се завърта почти на място и да маневрира без проблем в тесни пространства, което е особено важно за тесните улички на старите европейски градове.
Шарбоно вярва, че с тази форма на каросерията автомобилът ще бъде по-безопасен и за пешеходците – дори при силен сблъсък те просто ще се претъркалят по капака. Вярно е, че тази функция никога не е тествана – Ellipsis остава просто макет без двигател – изглежда добре, но не може да се движи.
5 години по-късно друг известен дизайнер – Франко Сбаро, претворява проекта на Шарбоно в действащ автомобил – със същото разположение на колелата: