В социалните мрежи споделяме повече, отколкото предполагаме

Американското потребителско списание Consumer Reports публикува проучване относно каква лична информация споделят потребителите в социалните мрежи и най-вече във Facebook. Данните показват, че въпреки предоставените възможности за защита на профила, около 13 млн. от американските потребители не се възползват от тях. Големият брой незащитени профили се дължи на незнание как да бъдат активирани опциите или нежелание за ползването им.

Шокиращи са новините, че 4,8 млн. потребители са споделили информация за това къде и какво ще правят в точно определено време, а в повечето случаи и с кого ще го прекарат. Цялата тази информация уведомява недоброжелателите кога домовете им ще бъдат необитаеми. Тази е най-срещаната несъобразителност от страна на ползвателите на услугите на социалните мрежи. Друго неволно действие, но често срещато, е харесването на съдържание на страници, свързани със здравословни проблеми и лечения – 4,7 млн. потребители. На пръв поглед това изглежда незначително, но може да бъде използвано в ущърб на потребителя от застрахователните компании, например.

Феновете на най-голямата социална мрежа Facebook скоро ще наброяват 1 млрд. души. Проучването на Consumer Reports показва данни за американските потребители на социалната мрежа, които наброяват общо 150 млн. Близо 9% от тези профили предоставят лична информация в мрежата. Това има своите последствия, като се наблюдава увеличение с 30% на тормоза, измамите и неправомерното влизане в чужди профили, в сравнение с изминалата година. Въпреки постоянните обновления по защитните функции на платформата, едва 37% от потребителите ги използват.

Списанието публикува списък с най-често срещаната информация, която хората споделят в социалната мрежа:

•  39,3 млн. са посочили свой член на семейството в профила си
 20,4 млн. са добавили рождена дата и година
 7,7 млн. са харесали страници с религиозно съдържание
4,6 млн. споделят интимния си живот на стената си
 2.6 млн. споделят алкохолните си преживявания публично
 2.3 млн. са харесали страници относно сексуалната си ориентация

 

...
Loading